Bytte og retur

Bytte


Vi i Nøstebarn ønsker at varene våre skal bli brukt mye og lenge, og bytter derfor gjerne hvis det du har kjøpt eller fått i gave ikke passer. Du trenger ikke kvittering på varene, det holder at varen er ubrukt og salgbar, og at varen finnes i sesongens kolleksjon. (Sjekk i nettbutikken, spør oss gjerne hvis du er usikker).

Vi bytter til nye varer i butikk eller i nettbutikken uavhengig av kjøpested. (Les om Retur hvis du vil benytte deg av angreretten) Vi gir fraktfri retur ved bytte. Ellers kr 49,-

Klikk på fanen under som passer din situasjon:

HVORDAN BYTTE PÅ 1-2-3

For at du skal slippe å vente på ny vare til vi har mottatt den returnerte, bestiller du ny på nett og returnerer den andre, vi dekker returfrakten. Dette gjør du enkelt via PostNords returordning, den finner du her: https://my.postnord.no/return?q=N%C3%B8stepakke1

Du kan oppgi QR koden på leveringsstedet for å printe ut etikett der. Pakken innleveres til et av PostNords leveringssteder.

1. Bestill nytt


Bestill ny(e) vare(r) i nettbutikken. Noter ordrenummeret.



2. Få returlapp/kode


Benytt PostNords returordning, den finner du her: https://my.postnord.no/return?q=N%C3%B8stepakke1

Legg inn mobilnummer og følg instruksen videre. Noter på det nye ordrenummeret som referanse. I neste steg får du en QRkode. Du kan oppgi koden på leveringsstedet for å printe ut etikett der, eller du kan printe den ut selv hjemme. Pakken innleveres til et av PostNords leveringssteder.



3. Pakk og send


Pakk returvaren(e) og plukklisten (eller en lapp med navn og telefonnummer) inn i for eksempel emballasjen den kom i, klistre på utskrevet Returadresselapp.



Utbetaling


Kjøpesummen for returnerte varer betales ut til samme konto som ble benyttet under kjøpet, straks vi har mottatt og behandlet returen i nettbutikken.

HVORDAN BYTTE PÅ 1-2-3

For at du skal slippe å vente på ny vare til vi har mottatt den returnerte, bestiller du ny på nett og returnerer den andre, vi dekker returfrakten. Dette gjør du enkelt via PostNords returordning, den finner du her: https://my.postnord.no/return?q=N%C3%B8stepakke1

Du kan oppgi QR koden på leveringsstedet for å printe ut etikett der. Pakken innleveres til et av PostNords leveringssteder.

1. Bestill nytt


Bestill ny(e) vare(r) i nettbutikken. NB! Se til at varene du har byttet til har lik eller høyere verdi enn varene du vil returnere. Noter ordrenummeret.



2. Få returlapp/kode


Benytt PostNords returordning, den finner du her: https://my.postnord.no/return?q=N%C3%B8stepakke1

Legg inn mobilnummer og følg instruksen videre. Noter på det nye ordrenummeret som referanse. I neste steg får du en innleveringskode. Du kan oppgi koden på leveringsstedet for å printe ut etikett der, eller du kan printe den ut selv hjemme. Pakken innleveres til et av PostNords leveringssteder.



3. Pakk og send


Pakk returvaren(e) og plukklisten (eller en lapp med navn og telefonnummer) inn i for eksempel emballasjen den kom i, klistre på utskrevet Returadresselapp.



Utbetaling


Beløpet for varene vi mottar krediteres mot betalingen din for de nye varene. Har du betalt med kort tilbakeføres de. Har du Klarnakonto, trekkes de fra faktura.

HVORDAN BYTTE PÅ 1-2-3

For at du skal slippe å vente på ny vare til vi har mottatt den returnerte, bestiller du ny på nett og returnerer den andre, vi dekker returfrakten. Dette gjør du enkelt via PostNords returordning, den finner du her: https://my.postnord.no/return?q=N%C3%B8stepakke1

Du kan oppgi QR koden på leveringsstedet for å printe ut etikett der. Pakken innleveres til et av PostNords leveringssteder.

1. Bestill nytt


Bestill ny(e) vare(r) i nettbutikken. NB! Se til at varene du har byttet til har lik eller høyere verdi enn varene du vil returnere. Noter ordrenummeret.



2. Få returlapp/kode


Benytt PostNords returordning, den finner du her: https://my.postnord.no/return?q=N%C3%B8stepakke1

Legg inn mobilnummer og følg instruksen videre. Noter på det nye ordrenummeret som referanse. I neste steg får du en innleveringskode. Du kan oppgi koden på leveringsstedet for å printe ut etikett der, eller du kan printe den ut selv hjemme. Pakken innleveres til et av PostNords leveringssteder.



3. Pakk og send


Pakk returvaren(e) og plukklisten (eller en lapp med navn og telefonnummer) inn i for eksempel emballasjen den kom i, klistre på utskrevet Returadresselapp.



Utbetaling


Beløpet for varene vi mottar krediteres mot betalingen din for de nye varene. Har du betalt med kort tilbakeføres de. Har du Klarnakonto, trekkes de fra faktura.


Retur


Du har 14 dagers full angrerett på varer kjøpt på i nettbutikken. Dagene telles fra dagen etter at du hentet ut eller fikk levert pakken din. Ved retur trekkes kr 49,- i returfrakt fra når vi krediterer deg for returvaren(e). Du kan også returnere varer i våre fysiske butikker i Bergen og Oslo. De leverer da pakken videre til Nettbutikk for registrering og utbetaling. Trykk på linken under for å lese hvordan du returnerer.

HVORDAN RETURNERE

Varen(e) du ønsker å sende i retur oppfyller kravene for retur (Angrerettloven) så sant de er ubrukte, i salgbar stand og de sendes i retur innen 14 dager. Vi trekker fra returfrakten med kr 49,- ved tilbakebetaling av beløpet for varen(e).

1. Bestill på nytt


Bestill ny(e) vare(r) i nettbutikken. Noter ordrenummeret.



2. Få returlapp/kode


Benytt PostNords returordning, den finner du her: https://my.postnord.no/return?q=N%C3%B8stepakke1

Legg inn mobilnummer og følg instruksen videre. Noter på det nye ordrenummeret som referanse. I neste steg får du en QRkode. Du kan oppgi koden på leveringsstedet for å printe ut etikett der, eller du kan printe den ut selv hjemme. Pakken innleveres til et av PostNords leveringssteder.



3. Pakk og send


Pakk returvaren(e) og plukklisten (eller en lapp med navn og telefonnummer) inn i for eksempel emballasjen den kom i, klistre på utskrevet Returadresselapp, eller få den skrevet ut på innleveringsstedet.



Utbetaling


Kjøpesummen for returnerte varer betales ut til samme konto som ble benyttet under kjøpet, straks vi har mottatt og behandlet returen i nettbutikken.



Les detaljerte kjøpsbetingelser her.


Reklamasjon


Send oss en mail til post@nostebarn.no, gjerne med bilde, eller ring 55 11 32 30 man-fre 10-16, hvis du har mottatt produkter med feil eller mangler som du mener må være en reklamasjon. Er det en klar reklamasjon, sender vi deg en ferdig frankert konvolutt til feilvaren. Du får da enten ny vare, eller vi reparerer den. Noen ganger må vi se varen, og ber deg da returnere den for vurdering. Blir vi ikke enige om reklamasjonen, har dere rett til å klage til Forbrukerrådet på tlf 23 40 05 00, og vi vil da selvfølgelig rette oss etter Forbrukerrådets vurdering.


loader
Laster ...