home Meny close
menu Meny

Våre kjøpsbetingelser

1. Priser

Prisene, som er inkludert 25% moms, gjelder til 1. september 2017. Etter denne datoen tar vi forbehold om prisendringer. Vi tar også forbehold om prisfeil på grunn av trykk-/datafeil, prisendring i forbindelse med devaluering, ekstraordinære valutasvingninger eller momsendringer.

2. Betaling og rabatter

Varer kan kun bestilles av personer over 18 år til adresser i Norge (for bestillinger til Sverige og Danmark, se punkt 3). Bestillingen betales med kort ved bestilling eller ved faktura/oppkrav.

Bankkort
Ved kortbetaling reserveres hele ordrens beløp fra bankkontoen din, men mangler vi noen av varene du har bestilt, og ikke får dem snarlig inn, vil kun den faktiske kjøpssummen trekkes endelig fra kontoen din. Du betaler derfor ikke for en vare før den er pakket og klar til å sendes fra oss. Kortbetalte ordre pakkes først.

Faktura
Velger du i stedet faktura, sendes pakken mot oppkrav eller med vedlagt giro, alt etter ordrens størrelse og om du er ny eller fast kunde. Dersom du ønsker å betale med faktura legges det til et fakturagebyr på 20,-, og du må oppi personnummer for å få gjennomført kredittsjekk hos vår samarbeidspartner Bisnode. (Les mer om personvern og sikkerhet.) Betalingsfrist er 14 dager - ved eventuell for sen betaling ilegges man et purregebyr på 60 kr.

Det eneste som kommer i tillegg til kjøpesummen er våre utgifter til porto/ekspedisjon (og evt. fakturagebyr). Totalbeløpet for bestillingen oppdateres i kassen når du har valgt ønsket fraktmetode. Fraktbeløpet, som er satt til kr 78,- (inkl. moms), er uavhengig av pakkens størrelse og sendemåte. Det lønner seg derfor å bestille flere ting samtidig, eventuelt sammen med andre. Ordre over kr 1.500,- sendes fraktfritt.

På ordre over kr 3.000,- gis 10% rabatt. (Gjelder pr. bestilling).

3. Levering og ettersending

Alle sendinger blir levert med Posten, enten i postkassen eller på nærmeste postkontor/post i butikk. Hvis de tilgjengelige utleveringsstedene er for langt unna der du bor, kan pakker leveres av landpostbud enkelte steder i landet. Kontakt oss for å tilpasse leveringsinformasjonen for bestillingen din, etter at du har fullført bestillingen.

Fraktbeløpet er kr. 78,- (inkl. moms), uavhengig av pakkens størrelse og vekt. Du kan også velge å få levert pakken på døren mellom kl. 17-21 for kr. 118,-.

Varer vi har på lager sendes normalt fra oss innen 1-2 virkedager. Postens frakttid kommer i tillegg. Det kan hende at noen av varene du bestiller er utsolgt fra lageret vårt (for midlertidig utsolgte varer, vises forventet leveringsdato inn til oss når du velger farge/størrelse på produktsiden), eller at leveransen inn til oss er forsinket. Da restnoterer vi den/de manglende varen(e) og sender deg det andre du har bestilt. Vi sender deg den manglende varen så fort vi får den inn igjen, uten at det koster deg noe ekstra.

Hvis vi ikke klarer å levere varen(e) innen avtalt tid, har du rett til å heve kjøpet uten kostnad. Dersom kjøpet heves, tilbakebetaler vi kjøpsbeløpet (inkl. frakt) innen 14 dager fra vi mottar henvendelsen.

Levering til utlandet
Dersom du ønsker å bestille varer til en adresse i Sverige eller Danmark, må du handle via www.nostebarn.se eller www.nostebarn.dk. Det er i dag kun mulig å handle internasjonalt fra disse to landene.

4. Bytte og retur

Retur- og bytterett i henhold til angrefristloven. Ved kjøp i nettbutikken har du 14 dagers full returrett av ubrukte varer i original-emballasje. Returporto betales av kjøper. Oppgjør for returnerte varer trekkes fra på bestilling, sendes over giro, eller tilbakeføres til bankkonto. Oppgi eventuelt kontonummer. Bruk vedlagt returskjema.

Ekstra bytteservice:
I tillegg til dette gir vi ekstra bytteservice. Ubrukte varer i originalemballasjen kan byttes i andre varer ut over 14 dager, så sant vi fremdeles fører varen (gjelder også ved kjøp i våre fysiske butikker). Størrelser byttes uten ekstra portoutgifter. Eventuellt mellomlegg kan legges ved som frimerker, for å unngå ny giro på mellombeløp.

Reklamasjon
Hvis det er feil som gir grunnlag for reklamasjon på en vare du har kjøpt, eller hvis vi har pakket feil vare, dekker vi returporto. Returportoen blir tilbakebetalt innen 14 dager fra vi mottar den reklamerte varen. Kontakt oss gjerne i forkant av en reklamasjon, så kan vi sende deg returemballasje. Vi vil alltid rette oss etter Forbrukertvistutvalgets beslutning ved en eventuell uenighet om reklamasjon.

Angrerettsskjema finner du HER (PDF-dokument).
Mer informasjon om angre og returrett finner du HER (PDF-dokument).